Ads Top

Sampai Hati Kau Bunuh Ibu Anak Aku Yang Masih Menyusu

Pelaku gambar kecil dibawah

Sampai Hati Kau Bunuh Ibu Anak Aku Yang Masih Menyusu| luah seorang lelaki Zul Asman atas kehilangan isterinya Rika Novita Syoer dalam kejadian samun yang berlaku baru baru ini.
Dihubungi pemberita 08.08.2016 lelaki yang akrab di panggil zul itu berkata sama sekali tidak menyangka ada orang yang sanggup membunuh isteri dengan kejam hanya karena uang.
“Kami bukannya orang kaya hidup kami hanya hidup sederhana”,katanya.
Dalam pada masa itu sejumlah kenangan manis bersama isteri yang tidak mungkin terlupakan hadir membuat zul kembali menitiskan air mata sambil memeluk anak  kelimanya yang masih  2 tahun
Dikisahkan dari zul isterinya adalah seorang cikgu agama disebuah sekolah rendah di samarinda,manakala malam isterinya mengajar kanak kanak mengaji Al-Quran di rumahnya dengan rela hati tanpa sembarang upah.
Pemergian Rika meninggalkan 5 anak Dibawah umur Mutia Nur Sadida, Aisyah Nur Sadida, Muhammad Hamzah Nur Fauzan, Muhammad Nur Zaky Asman, dan Kalila Nur Azizah.
Diketahui anak bungsu zul Kalila yang berusia 2 tahun masih memerlukan air susu ibu enggan meminum susu botol dimaklumkan anak bungsunyan itu memang sangat manja dengan arwah ibunya.


Samarinda post:Seorang lelaki bernama Wahyu telah di hadiahkan anggota polis sebutir timah panas selepas cuba melarikan diri dari pengejaran.
Wahyu yang bekerja sebagi security bagunan pembeli belah nekad menyamun rika yang hendak menghantar anaknya kesekolah hanya karena tiada duit untuk bermain game dan membeli dadah.
Dalam kejadian yang berlaku jumaat minggu lalu rika dan anaknya terjatuh dari motorsikalnya selepas beg tangannya di tarik oleh wahyu yang pada masa itu datang dari laluan yang sama.
Sejumlah saksi berkata rika dalam kejadian cuba menyelamatkan anaknya dengan menjadikan badannya sebagai alas landasan bagi anaknya yang jatuh sehingga kepalanya mengalami benturan kuat ke atas jalan.
Bagaimanapun kata wahyu selepas ia berjaya menarik bag mangsa ia mendengar suara dentuman motorsikal mangsa yang terjatuh yang menyebabkan mangsa maut di tempat kejadian namun ia tidak mengendahkannya.
Kini pihak kepolisian samarinda menjerat wahyu dengan pasal Pasal 365 ayat 4 dengan ancaman hukuman 9 tahun penjara.kaki kirinya terpaksa dilumpuhkan karena cuba melawan anggota saat penangkapan pada selasa 06.09.2016

Ayah Ibu dimana
Kalila anak bungsu mangsa yang masih tidak tahu bahwa ibunya sudah meninggal masih bertanyakan soalan yang sama”ayah ibu dimana ila nak minum susu”

Selepas pemergian ibunya kalila enggan untuk berpisah dari pelukan ayahnya,bahkan sifat manjanya semakin bertambah,ungkap zul.
Sementara ke 4 anaknya yang lain hanya asik bermain,seolah mereka masih tidak tahu tentang ibu mereka,Hingga kini anak anak zul terpaksa di jaga oleh nenek mereka.






No comments:

Powered by Blogger.