Ads Top

BUKAN MAHRAM YANG ANDA TIDAK BOLEH BERSALAM, BERGAUL & SENTUH


Dah dekat nak raya ni, sama-sama kita mengingati dan mengingatkan yang lain tentang adab, maruah dan aurat dengan yang bukan mahram. Dibawah ni adalah info grafik dan senarai bukan mahram yang kita tak boleh bersalam, bergaul dan bersentuhan. :

Lelaki :

1. Isteri kepada adik-beradik bapa
2. Isteri kepada adik-beradik emak
3. Adik-beradik perempuan mertua
4. Adik perempuan adik-beradik kepada isteri
5. Kakak ipar
6. Sepupu perempuan
7. Sepupu perempuan belah ayah
8. Sepepu perempuan belah mak

Perempuan : 

1. Suami kepada adik-beradik bapa
2. Suami kepada adik-beradik emak
3. Adik-beradik lelaki mertua
4. Adik lelaki adik-beradik kepada suami
5. Abang ipar
6. Sepupu lelaki
7. Sepupu lelaki belah ayah
8. Sepepu lelaki belah mak


Haaa! Nampak macam boleh kan? Tapi sebenarnya tak boleh! Jadi, lepas ni jangan bersalam lagi dan kalau diorang hulur tangan dulu, korang boleh tunduk sedikit tanda hormat. Jom kongsikan kepada kawan-kawan yang lain.
Armin Lute

Share this

Related Posts

No comments:

Powered by Blogger.