Ads Top

Akhirnya Jirannya Sendiri Dedahkan Perkara Sebenar.. Mengapa budak perempuan 5 tahun dibunuh dan dibakar oleh selepas sambut hari raya !


Seorang gadis kecil Neysa Nur Azlya yang berusia 5 tahun dinyatakan hilang sejak kamis ,hari raya kedua 07.07.2016 lalu. anak bungsu dari pasangan Fathurrahman dan ibu Sabnah akhirnya ditemukan dalam keadaan sudah tak bernyawa.

Jasad Azlya ditemukan oleh orang awam pada ahad tegah hari (10/7) di area hutan yang lokasinya tak jauh dari kampungnya dengan kondisi mengenaskan.

Menurut bapa saudara mangsa Muhammad Darjad,” Neysa sudah ditemukan didalam semak samun ditutupi dengan daun pokok kelapa kering, jasad dalam keadaan terbakar ”. Sebagian tubuh mangsa ditemui luka bakar dan diduga matinya kanak kanak tersebut dibunuh dengan cara didera sebelum jasadnya dibakar oleh pelaku untuk menghilangkan jejak.

Dimaklumkan Neysa hilang sekitar pukul 11.00 pagi Kamis (7/7), saat bermain di halaman rumah ketika beraya bersama keluarga,Faturahman bapa mangsa kemudian menyadari tidak melihat kelibat Azlya cuba menanyakan kepada beberapa jiran.

Seorang jiran mereka melihat Neysa dibawa oleh ijur 45 tahun yang merupakan jiran mangsa menaiki motor,hingga sampai sekarang belum ditemukan.

Menurut siasatan awal ijur di nyatakan sebagai suspek utama dan di duga kuat sebagai pelaku pembunuhan tersebut,Pihak polis juga mengingatkan kepada orang tua agar lebih meningkatkan lagi penjagaan terhadap kanak kanak yang masih di bawah umur pada umumnya.

“Kejadian ini memberi pelajaran pada para orang tua agar menjaga anak-anaknya terutama yang memiliki anak masih dibawah umur agar dijaga dan jangan sampai jauh dari pengawasan”katanya.

Kes ini masih dalam siasatan kepolisian Sangkulirang bersama kepolisian kalimantan timur indonesia Sementara pelaku pembunuhan masih dalam buron pihak polis.

Sumber: eberita

Lagi 3 gambar mangsa:-




No comments:

Powered by Blogger.