Ads Top

Petua dan Tips Cara Untuk Cepat Hamil





Petua dan Tips Cara Untuk Cepat Hamil

Kehamilan atau mengandung adalah perkara yang sangat ditunggu-tunggu dalam sesuatu perhubungan suami isteri. Bagi pasangan yang baru berkahwin sudah pasti mereka sangat mendambakan kehamilan.Pelbagai usaha yang boleh dilakukan oleh pasangan suami isteri untuk mempercepatkan proses kehamilan. Pasangan suami isteri boleh mengamalkan tips-tips atau petua untuk cepat hamil atau mengandung.

Petua-petua atau tips untuk cepat hamil sangat banyak di internet mahupun di dalam buku. Pasangan haruslah mengetahui tips atau petua cepat untuk mengandung dengan membaca artikel di internet mahupun di dalam buku.Setelah membaca, haruslah pasangan itu mengamalkan tips atau petua untuk cepat hamil supaya kehamilan itu datang dengan cepat. AWAS! Jika tidak melakukan petua dengan betul anda mungkin susah untuk hamil.

Mari kita ikuti tips untuk cepat hamil berikut:

1.Lakukan hubungan in-tim dengan kerap
-Kekerapan melakukan hubungan in-tim boleh meningkatkan lagi peratusan untuk hamil dengan cepat. Jangan malu untuk “meminta” kerana anda telah menjadi pasangan yang sah. Lakukan dengan kerap setiap hari atau setiap 2 hari sekali.

2.Lakukan hubungan in-tim semasa waktu subur
-Wanita mempunyai waktu subur sebagai contoh selalunya waktu subur wanita adalah lebih kurang 14 hari daripada hari pertama didatangi haid pada kitaran seterusnya atau bulan berikutnya.

3.Minum minuman detoks
-Toksin yang tinggi di dalam badan tidak elok untuk badan kita. Dengan meninum minuman detoks ini ianya mampu menghilangkan toksik di dalam badan.

4.Mempunyai berat badan idea
-Kegemukan adalah antara punca kesusahan untuk seseorang itu hamil. Lakukan senaman untuk menurunkan berat badan sekarang. Dapatkan berat badan yang idea supaya mudah untuk hamil. Jangan pernah berputus asa untuk kurus.

5.Makan vitamin
-Cara cepat untuk hamil adalah dengan memakan makanan tambahan seperti vitamin. Antara vitamin yang sesuai adalah Vitamin C, Vitamin A, Vitamin D, Vitamin E, Thiamin B6, Zinc, Copper, Potassium, Roboflavin, Niacin.

6.Jaga pemakanan dan diet
-Amalkan gaya pemakanan yang sihat dan kurangkan makan makanan yang berlemak dan bergaram. Banyakkan memakan sayur dan buah-buahan. 

No comments:

Powered by Blogger.